Strona wydarzenia (konferencji, webinaru, szkolenia)

Elementy strony promującej wydarzenie należy dobrać do typu, charakteru wydarzenia, modelu biznesowego, grupy docelowej. Poniżej znajdziesz listę różnych elementów treści, jakie warto zawrzeć. Oprócz sekcji otwierającej, kolejność reszty treści warto dopasować do swoich potrzeb

  • Sekcja otwierająca (tzw. hero)
    • Nazwa wydarzenia
    • Data
    • Miejsce
    • Wprowadzenie, w którym zawrzesz, czego dotyczy wydarzenie, dla kogo ono jest, dlaczego warto do niego dołączyć
    • Wezwanie do akcji (CTA – call to action), które skieruje do obszaru strony, gdzie można kupić bilet lub zapisać się na wydarzenie
  • Do kogo skierowane jest wydarzenie (opcjonalnie: do kogo nie jest)
  • Czym jest to wydarzenie / cel / historia – jednym słowem tekst, który wprowadzi trochę głębiej w tematykę wydarzenia, motywację do zorganizowania go lub też „po co”
  • Forma, np. wydarzenie stacjonarne, szkolenie online, dwudniowa konferencja; warto doprecyzować tu staranniej miejsce (a do niego dodać np. mapkę, informację o parkowaniu, dojeździe komunikacją miejską, zdjęcia wnętrz), a jeśli wydarzenie jest online, to również opisać, jak to będzie wyglądać
  • Lista prelegentów, przy czym w zależności od wielkości wydarzenia, może być warto ją zrobić nawet jako odrębna zakładka lub jako jakaś forma rozwijanej informacji. Sugerowane informacje o prelegencie:
    • Imię i nazwisko
    • Tytuł
    • Stanowisko
    • Firma
    • Logo firmy
    • Zdjęcie osoby
    • Biogram (warto zadbać o to, aby biogramy były mniej więcej równej długości)
    • Linki do wybranych mediów społecznościowych (w zależności od tematu wydarzenia czy grup docelowych np. LinkedIn, X, Instagram)
    • Link do strony internetowej
    • Prezentowane tematy prelekcji (uwaga na sytuację, gdzie jedną prelekcję przedstawia więcej prelegentów, i odwrotnie – jeden prelegent ma więcej niż jedno wystąpienie)
  • Agenda wydarzenia z podziałem na dni, godziny, uwzględnieniem przerw kawowych, na lunch itp. Pojedynczy element agendy może zawierać:
    • Tytuł
    • Opis (długości opisów powinny być w miarę spójne)
    • Prelegenci
    • Godziny
  • Kto jest organizatorem wydarzenia – czasem warto odpowiedzieć na pytanie „dlaczego my”/„dlaczego ja” – czyli wzmocnić przekaz tego, że warto zaufać i wziąć udział w wydarzeniu
  • Partnerzy, sponsorzy wydarzenia i partnerzy medialni – zazwyczaj z podziałem na partnerów głównych, złotych, srebrnych itp. Zazwyczaj sekcja taka wyświetla logo poszczególnych marek, raczej unika się linkowania, aby nie rozpraszać odbiorców i nie kierować poza stronę konferencji.
  • Ceny – zazwyczaj są to pakiety cenowe lub jedna cena; warto opisać, co jest zawarte w cenie, np. kawa i herbata, materiały drukowane, welcome bag. Forma zakupu – zazwyczaj jest to wbudowany sklep (WooCommerce), gdzie można dokonać zakupu. Warto uwzględnić informacje o tym, jak zakupić bilet dla więcej niż jednej osoby, o tym, czy jest wystawiana faktura itp.
  • W sekcji z cenami można dodać również loga operatorów płatności, informację o bezpiecznym połączeniu i inne trust signals.
  • Formularz zapisu – w przypadku bezpłatnych wydarzeń; w formularzu zbiera się minimalną niezbędną ilość danych; trzeba pamiętać o odpowiednich klauzulach nt przetwarzania danych osobowych i regulaminie wydarzenia
  • Pytania i odpowiedzi – często zadawane pytania, np. o to, kto jest organizatorem, czy zostanie wystawiony certyfikat, czy trzeba drukować bilet, na jakiej platformie będzie wydarzenie online, i inne.
  • Wspomnienia z poprzednich edycji, np. w postaci wideo, galerii zdjęć, relacji w mediach społecznościowych.
  • Rekomendacje – opinie uczestników (i prelegentów) poprzednich wydarzeń/edycji
  • Wydarzenie „w liczbach”, np. 6. edycja, 200 uczestników, 30 prelegentów
  • Oferta dla partnerów – być może warto zawrzeć w odrębnej zakładce
    • Opis konferencji, w tym do kogo jest kierowana
    • Możliwe formy współpracy
    • Wydarzenie „w liczbach”
    • Co jest możliwe dzięki wsparciu partnerów
    • Kto jest organizatorem
    • Jakie tematy są poruszane na wydarzeniu
    • Zaufali nam – dotychczasowi partnerzy
    • Rekomendacje dotychczasowych partnerów
    • Dlaczego warto zostać partnerem wydarzenia
    • Formularz zgłoszeniowy
    • Wspomnienia z poprzednich edycji, aby móc poczuć atmosferę
    • Pytania i odpowiedzi
  • Stopka:
    • Polityka prywatności
    • Kontakt i dane rejestrowe organizatora
    • Regulamin wydarzenia

Przykładowe strony wydarzeń, które tworzyliśmy (a po części również obsługiwaliśmy w ramach event management):

Scroll to Top