Idealny post blogowy – schemat budowy

Jakie są składniki idealnego posta (artykułu, wpisu) na blogu? Zależą one zawsze od Twoich celów i Twojego kontekstu.

Przyjrzyj się poniższej liście i wybierz z niej to, co będzie wspierać przede wszystkim Ciebie – Twoją markę, Twój biznes, czy organizację.

Podzieliliśmy ją na sekcję przed artykułem, treść artykułu oraz sekcję po nim. W naszej opinii szablon idealnego posta blogowego nie powinien zawierać bocznych kolumn równoległych to tekstu, ponieważ – jeśli nie są one częścią artykułu (np. jako cytaty, dopiski na marginesie), lecz zawierają różne linki, np. najnowsze komentarze na blogu, archiwum bloga itp., będą one jedynie rozpraszać i odciągać uwagę od tego, co istotne, czyli treści wpisu.

Oprócz tytułu i treści wszystkie elementy są opcjonalne.

Sekcja przed artykułem

Celem i zadaniem tej sekcji jest, aby odbiorca podjął decyzję, czy jego cele zostaną przez ten artykuł spełnione. Jednym słowem – czy odpowie na jego pytania, potrzeby, problemy. Dlatego też wszystkie elementy z tej sekcji służą temu celowi.

Nie jest to natomiast miejsce na przyciski do udostępniania artykułu (co jest powszechną praktyką), ponieważ na tym etapie odbiorca nie wie jeszcze, czy warto ten artykuł komukolwiek polecić.

Treść artykułu

W zakresie formułowania artykułu napisano wiele poradników, więc nie będziemy się tutaj odnosić do tego, jak językowo budować taki post, a jedynie w zakresie elementów, jakie warto wziąć tu pod uwagę.

Sekcja pod artykułem

Jeśli Czytelnik przeczytał artykuł, to prawdopodobnie ma wzbudzone jakieś emocje, a może chęć do działania, więc warto ten stan wykorzystać – zgodnie ze swoimi celami. Poniżej znajdziesz elementy, jakie można zamieścić w sekcji pod artykułem.

Scroll to Top